Succesul de altadata… va reveni el oare?

Nu imi plac regulile impuse de altii, viata condusa sau sa iau parte la vreo actiune ce incepe cu “trebuie sa… ”

Poate astea sunt motivele care m-au convins sa nu arunc cartea lui Montignac si sa uit de ea, nu am simtit ca imi ingradeste dreptul de a ma simti om. Nu incearca sa faca din tine o oaie care sa pape verde toata ziua sau un individ continuu flamand, privat de orice bucurie culinara.

 Am combinat dorintele lui Montignac cu limitele pe care mi le-am impus, si am ales sa :

–         am 3 mese pe zi, pe cat posibil la ore fixe

–         nu beau apa inainte, in timpul si dupa masa timp de 30 de minute

–         beau cat mai multa apa si ceai verde (mi-a fost greu la inceput sa beau fara sa imi fie sete, dar m-am obisnuit… dupa un timp imi era sete mereu)

–         nu beau sucuri de niciun fel (cu/ fara acid, naturale, artificiale sau mai stiu eu cum)

–         mananc fructele intregi, cu coaja,  nu stoarse sau la blender, nici compot

–         nu ma ating de cartofi, morcovi, dulciuri cu zahar, miere, pizza

–         mananc paste doar spaghete integrale fierte 8 minute, orez basmati

–         nu mananc paine deloc (oricum mancam foarte putina si inainte)   

–         mananc obligatoriu la fiecare masa legume simple sau salata de legume

–         nu beau alcool (nu eram o mare fana nici inainte, dar pentru ca imi interzisesem , orice bautura parea atractiva)

–         mananc mai mult peste (orice cantitate era “mai mult” fata de 0,01 peste cat mancam inainte)

–         nu mai mananc chestii facute pane

–         mananc felul principal inaintea ciorbei sau supei

–         nu mai mananc covrigi, saratele, chips-uri, biscuiti, orice in genul asta de rontait

–         rontai migdale crude, nuci sau alune neprajite (daca totusi ma “mancau gingiile”)

 Vreau sa spun ca nu ma ridicam niciodata de la masa pana nu simteam ca m-am saturat. Astfel, nu stateam cu gandul la urmatoarea masa, eram satula si puteam sa imi vad linistita de treburi.

Mesele le-am stabilit asa: intre 8-9 micul dejun, intre 1.30-2 pranzul si nu mai tarziu de 6.30-7 cina. Daca ieseam in oras si mancam mai tarziu (am incercat totusi sa evit cina tarzie) atunci cina continea mai mult legume decat carne sau  doar legume.

 Si totusi, ce am mancat efectiv : mancare gatita ( !! fara cartofi, morcov)- mazare, fasole, varza, ciorba, supa, tocanita de legume, tocanita cu carne, spanac cu ou, pui cu smantana, ciuperci gatite oricum – oua (fierte,omleta,prajite), cascaval, iaurt (fara fructe sau cereale), lapte acru, smantana, salam uscat, carnat plai, masline, muschi, sunca (mai rarut), salata de peste (ton bucati,  muuuuulta lamaie ,  fasole rosie si putin porumb-complet interzis de Montignac), spaghete al dente cu sos rosii(cu sau fara carne), orez cu ciuperci, carne pe gratar (de cele mai multe ori, o tigaie de Teflon cu pereti foarte grosi), ciuperci la gratar umplute cu kaiser si ceapa… combinate in fel si chip cu multe, multe legume la fiecare masa.

Intre mese, doar daca simteam nevoia, mancam ciocolata amaruie , migdale, nuci, alune, mere sau  portocale.

Cu toata vointa pe care o aveam,  s-a intamplat sa imi doresc sa mananc ceva dulce, si… am facut-o , dar am mancat exact inaintea unei mese…din cartea “Mananc, slabesc si ma mentin” veti vedea de ce.

  Ce mi-a placut : am devenit mai organizata (imi pregateam de seara mancarea ce o luam a  doua zi la lucru), mai disciplinata din punct de vedere culinar (altadata in panica ce ma  cuprindea cand imi era foame, mancam ce imi cadea mai repede in farfurie).

 Cel mai important…am ales sa fiu optimista, sa am incredere ca voi reusi.

Cam aceleasi lucruri mi le-am propus si acum, iar cu ajutorul unei cantariri in fiecare zi de marti o sa vad daca merge jucaria.

Lasă un răspuns

